http://www.atilf.fr/dmf/definition/passerose 
     PASSEROSE     
FEW VII *passare FEW X rosa
PASSEROSE, subst. fém.
[T-L : passerose ; GDC : passerose ; FEW VII, 725a : *passare ; FEW X, 479b : rosa ; TLF : XII, 1131a-b : passerose]

A. -

"Rose trémière" : Royne des anges, emperiere des cieulx, Ordre divine, lix tressubstancïeux, Ymage doulce, passe rose eternelle, Dyamant nect, rubix solacïeux Escharboucle du hault Dieu precïeux, Fille virgine et mere supernelle, Ruysseau de joye, dame perpetüelle, Affin que mieulx ma personne se garde, Ne m'oubliez durant ceste querelle Conseillez moy, gardez moy de cautelle, Et me tenez en vostre saulvegarde. (LA VIGNE, Ress. chrest. B., 1494, 140).

 

Rem. FROISS. (Poésies, éd. Scheler, III, 90) : Passe-rose, la belle fleur, Qui sur toutes fait à louer. Ex. d'a. fr. ds T-L et TLF (1234). Cf. aussi H. Lewicka, Les Comp., 1968, 128.

B. -

"Nielle des blés" : Pour faire sur table vin blanc devenir vermeil, prenez en esté des fleurs vermeilles qui croissent en blefz que l'en appelle perseau ou neelle ou passe rose, et les laissiez secher tant qu'elles puissent estre mises en pouldre, et en gectez secretement au voirre avec le vin et il devenra vermeil. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 271).
 

DMF 2020 - Lexique complémentaire 2007 Robert Martin


© ATILF - CNRS & Université de Lorraine 2021
La présente ressource est produite et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante :
DMF : Dictionnaire du Moyen Français (DMF 2020), http://www.atilf.fr/dmf, ATILF - CNRS & Université de Lorraine.